Google AdWords
Splošno

Optimiziranje spletnih oglasov

Pogosto slišimo za optimiziranje spletnih strani, ki predstavlja nekakšno alternativo oziroma dopolnitev spletnemu oglaševanju. Spletne strani se pogosto močno prilagaja in optimizira, medtem ko oglaševanje velja za bistveno enostavnejšo opcijo. A tudi oglasom bo koristila določena optimizacija, predvsem v priljubljenem sistemu Google AdWords, ki dejansko omogoča prilagajanje mnogih parametrov samega oglasa in oglaševalne kampanje.

Tu pa se izkaže, da tako kot optimiziranje spletnih strani tudi optimizacija oglasov ni ravno enostavna. Google AdWords je napredno orodje, ki omogoča zelo veliko. Hitro se lahko v vseh nastavitvah tudi izgubimo, rezultat nespretnega prilagajanja raznih parametrov pa lahko vodi v slabši izkoristek vloženega denarja. Obstaja torej nevarnost, da z naključnim prilagajanjem oglasov povzročimo več škode kot koristi, zato se splača tem postopkom bolje posvetiti. Druga možnost je seveda ta, da za to opravilo najamemo strokovnjake, ki zagotavljajo najboljši izkoristek finančne investicije.

Kako optimizirati Google AdWords oglase? Prilagoditve se tičejo dveh dimenzij – ena so seveda sami oglasi, druga pa cilja na serviranje teh oglasov oziroma na vodenje oglaševalne kampanje. Pri urejanju oglasov veljajo nekatera pravila, ki jih pozna tudi optimiziranje spletnih strani. Treba je na primer vključiti določene ključne besede in poskrbeti za privlačen tekst. Res pa je, da tu ciljamo izključno na človeške obiskovalce in moramo besedila prilagoditi tako, da bodo privabila nove obiskovalce. Veliko je odvisno od tega, za kakšno vrsto oglaševanja gre – če je to CPC oglaševanje, ki se plača na klik, je dobro na klik nagovoriti le tiste interesente, ki se res zanimajo za oglaševane izdelke in storitve. Če gre za CPM oglaševanje, se plačajo prikazi oglasa in lahko na druge načine dosežemo boljši učinek. To spada že v dimenzijo upravljanja oglaševalne kampanje. Google AdWords na tem področju dopušča veliko svobode in prilagoditev, predvsem seveda odmerjanje določenega proračuna in določanje cene za klik ali prikaz.